Marketing Manager

Werken bij echt een superleuke organisatie waar je kunt rekenen op een warm welkom!

De baan

Als Marketing Manager ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de marketingafdeling in de Benelux (vanuit onze vestiging in Haarlem). Je bent een people manager en zit geregeld met de leden uit je team samen voor voortgangsgesprekken en om persoonlijke doelen te bepalen. Zowel de lokale als de Centraal Europese (genaamd de ‘Hub’)  campagnes bedenk en creëer jij samen met je team in Haarlem, de digitale specialisten in Engeland en je Europese marketingcollega’s in Duitsland en Oost-Europa.

Je bent ook regelmatig eigenaar van een campagne; dit kan een kleine campagne zijn die we alleen in de Benelux uitvoeren, of een heel grote campagne die multi-channel in meerdere landen tegelijk wordt uitgevoerd. In die laatstgenoemde campagnes leidt je een virtueel multidisciplinair team waarvan de leden in meerdere landen werken. Deze teams werken volgens de Agile methodiek en jij bent dan de scrum master die het team faciliteert en je bent verantwoordelijk voor de voortgang, het budget en de kwaliteit van de campagne. Vóór de campagne bepaal je doelstellingen en tijdens de campagne en achteraf analyseer je het resultaat. Het zal je niet verbazen dat je in deze rol regelmatig stressmomenten hebt die overzicht en daadkracht van je vereisen. Projectmanagementvaardigheden zijn daarom een essentiële competentie in deze rol.

In deze functie zal je af en toe reizen om samen met de ‘creatievelingen’ in Engeland te brainstormen over campagnes later dat jaar. Ook word je een paar maal per jaar in Duitsland verwacht, alleen of samen met je team, voor de centraal Europese (Hub) marketingmeetings. Dit is een belangrijk moment voor de marketingmanagers onder elkaar om bij te praten, strategieën te ontwikkelen voor de komende periode en prioriteiten te stellen voor jullie teams.  Je manager werkt in Duitsland.

Last but not least ben je op lokaal niveau onderdeel van het Benelux Leadership Team. Dit houdt in dat je samen met de Country Manager en het Sales & Service Management verantwoordelijk bent voor het commerciële succes. Concreet betekent dit dat je geregeld samenkomt (inclusief HR) om de personeelszaken te bespreken, strategieën te bepalen, en met elkaar je plannen en/of resultaten presenteert aan de medewerkers in de Benelux of aan hoger management.

Tot je werkzaamheden behoren:

  • Het aansturen van het marketing team van de Benelux (3 FTE)
  • Ervoor zorgen dat de “marketing assets” via alle kanalen in de juiste technische taal en met kwaliteit, worden afgeleverd binnen de gegeven deadlines.
  • Aanpassen van activiteiten aan de Benelux die vanuit de Hub worden opgezet.
  • Samenwerken met Hub marketing, Sales en Product & Supplier managers.
  • Voorzien in interne communicatie naar alle stakeholders als het gaat om commerciële activiteiten, incidenten en resultaten.
  • Het managen van het contact met externe partijen (bureaus, freelancers, bedrijven, etc.) ten aanzien van het behalen van campagneresultaten. Ten alle tijden bewaak je hierbij de kosten en de planning.
  • Eindverantwoordelijk over het lokale marketingbudget.
  • Eindverantwoordelijk (als Campaign Manager) voor budget, planning en kwaliteit van multi-channel campagnes.
    Samengevat: Je bent creatief, kunt goed plannen en voortgang bewaken en hebt natuurlijk leiderschap

Functie-eisen

Essentieel

  • Marketing ervaring (B2B). Kennis van zowel online- als offline marketingkanalen en eCommerce zoals SEM en Direct Marketing.
  • Ervaring met het produceren van media-uitingen is een pré (denk hierbij aan nieuwsbrieven, landing pages, folders, etc.).
  • Bewezen projectmanagementervaring
  • Onderhandelingsvaardigheden en overtuigingskracht
  • Sterke presentatievaardigheden
  • Ervaring met het managen van een team, direct dan wel virtueel
  • Energiek, enthousiast, proactief, een goede zelf-motivator en krijgt energie van het bedenken van innovatieve oplossingen om het bedrijf een concurrentievoordeel te laten behouden
  • Samenwerkende en effectieve teamspeler
  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal, Engels vloeiend.

Wenselijk

  • Projectmanagement achtergrond
  • De ervaring met DAM en PM-tools heeft de voorkeur
  • Ervaring met werken in agile omgevingen
  • Een goed begrip van het media- / kanaallandschap

Wat bieden wij?

  • Marktconform salaris en een fijne bonusregeling;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een goed pensioen, verschillende werknemersverzekeringen, fietsplan en een ruime hoeveelheid vakantiedagen.
  • Fijne collega’s en een prettige werkomgeving.

Bij aanvang volg je een intensief en uitgebreid inwerk-programma. Daarna word je regelmatig getraind en gecoacht. Er zijn binnen de organisatie ook voldoende en uitdagende doorgroei mogelijkheden
Onze opdrachtgever is de Benelux-vestiging van een wereldwijd opererende, ambitieuze en sterk groeiende organisatie. In de Benelux heeft de organisatie een Sales office in Noord Holland met in totaal ruim 60 medewerkers

Interesse

Solliciteren kan op onderstaande button of via denny@intersalescompany.nl Voor vragen en/of informatie kun je contact opnemen met Denny van der Weg 06-50628471 of Rik Stigter 06-52473494.

Solliciteer direct