Teamleader Sales & Service – Haarlem

Teamleader Sales & Service – Haarlem

Introductie

Aansturen op sales en kwaliteit bij een van de leukste bedrijven van Nederland met een ‘voeten in de klei-mentaliteit? Als dit je aanspreekt is dit jouw baan!

Functie

Wij zijn op zoek naar een Teamleader Internal Sales & Services voor een van onze twee Internal Sales & Services Teams. Ben jij van nature een leider en heb je ervaring binnen een sales&service organisatie? Dan is dit een geweldige kans voor jou om te werken in een groot internationaal bedrijf, waar een open en informele sfeer heerst en samenwerking en service hoog in het vaandel staan.

Als Teamleader Internal Sales & Services geef je leiding aan enkele teams van interne accountmanagers en service-medewerkers (+-10 FTE). Deze teams werken nauw samen met de Field Sales collega’s en samen zijn zij verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbouwen van specifieke klantportfolio’s binnen vooraf bepaalde regio’s.

Je bent als teamleader samen met jouw teams verantwoordelijk voor het behalen van zowel omzetdoelstellingen als servicedoelstellingen. Je stuurt dus niet alleen op het behalen van resultaat maar ook op het verlenen van de beste service. Als het nodig is, spring jij zelf bij en werk je mee. Je geeft het goede voorbeeld en coacht de medewerkers actief. 

Daarnaast ga je veel aandacht besteden aan het verhogen van de effectieve productiviteit binnen de afdeling: hoe kunnen wij onze capaciteiten zodanig inzetten dat we nog meer in contact staan met onze klanten? Daarom is het belangrijk dat je ervaring hebt met het werken met KPI’s en SLA’s, en weet waar je in de processen moet ingrijpen om resultaten te verbeteren.

De Internal Accountmanagers zijn verantwoordelijk voor het onderhouden van klantcontacten en het uitbrengen van offertes aan klanten die vallen binnen het klantenportfolio. Daarnaast helpen zij actief met het verder uitbouwen van de relaties met de klanten binnen het portfolio of klanten die nog niet in het portfolio zijn opgenomen maar hier wel op termijn in thuishoren.

Een van de uitdagingen voor de Internal Accountmanagers is dat zij veel meer bezig moeten zijn met het onderhouden van klantcontact via de telefoon en veel minder bezig moeten zijn met administratieve taken.

De Service-collega’s fungeren als klantenservice-medewerkers voor alle klanten (zowel binnen als buiten het klantenportfolio) binnen de regio’s. Zij voeren orders in, verwerken inkomende telefoon, mail en live chats. Daarnaast bellen zij naar vooraf geselecteerde klanten voor specifieke acties en aanbiedingen.

Een van de uitdagingen voor de Customer Service-collega’s is dat zij een balans moeten zien te vinden tussen het actief bellen naar klanten voor acties en het verwerken van orders. Ook is het van belang dat de Customer Service-collega’s klanten die nog niet zelf online bestellen gaan begeleiden naar self service. 

Je hebt ervaring binnen de sales maar weet ook precies welke rol een goede service speelt in het salesproces. Je hebt een duidelijke mening over leiderschap en jouw rol binnen jouw teams en weet hoe je mensen blijvend kunt motiveren om het beste uit zichzelf te halen. 

Ben je geïnteresseerd in de functie? Neem dan contact op. Laat ons in jouw motivatiebrief ook vooral jouw visie over sales en service weten.

Functie eisen

·         Resultaatgericht

·         Servicegericht

·         Mensgericht

·         HBO niveau

·         Leidinggevende ervaring binnen een commerciële omgeving

·         Ervaring met het aansturen van en werken met service-teams

·         Ervaring met het werken met KPI’s en SLA’s

Sollicitatie

·         Ervaring met het werken met KPI’s en SLA’s

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Denny van der Weg op 06-50628471. Een reactie kun je sturen naar denny@intersalescompany.nl

Share this post